Szlovén bicikli túra

610km, 7 nap - ez a rövid összefoglalója a túránknak. Bővebben pedig...

Életem egyik nagy élménye volt ez a hét nap. Jó társaság, nagyrészt szuper utak, nagyrészt kellemes időjárás.

Hosszas tervezgetés előzte meg a túrát, az már biztos volt, hogy a 7. nap én egyedül hazajövök, a többiek pedig maradnak a tengerparton, pihenni - csobbanni. Csak az volt kérdéses, hogy visszatekerek vagy busz/vonatozok majd Ljubljanába. A szállásokat az első négy napra előre lefoglaltuk, a többiről úgy gondolkodtunk, hogy jobb meghagyni későbbre, mikor biztosan látszik, hogy odaérünk-e egyáltalán... :D

Munka után indultunk Budapestről (pár órát csúsztattunk persze), és olyan késő délután Ljubljanába is értünk - ideális ahhoz, hogy megnézzük még a várost, vacsorázzunk egy jót, pár sört megigyunk - és bőven aludjunk a reggeli indulás előtt. Négyen mentünk, Csaba és Máté (apa + fia), Robi és én.

Robi országúti Wilierrel, mi többiek e-bike-al. Két autó. biciklik meg: az én Apache Matto-m, 630Wh akku, nehéz mint a sár, és még fel is pakoltam a csomagtartót rendesen - velem együtt tuti megvolt a 150kg. Csabának egy Wilier Triestina 250Wh alapból, vett hozzá egy "kulacs" akkut, az még 250Wh. Máté a Merida eSpeeder 200 - ami ugyancsak 250Wh akku. Kiegészítő nélkül. De bírnia kell, fiatal még ;-).

Jó kis hely ez a Ljubljana, ide még határozottan el kell jöjjek legalább egyszer. A vár kifejezetten tetszett...

A gond már csak ott volt, hogy a központban levő szállásunk ablaka alatt hajnal 5-ig ment a buli. Az ablakot meg nem lehetett becsukni, négyen voltunk egy kis szobában, és klíma se volt.

Szerencsére 5-6 között jót aludtunk. 6-kor elkezdték láncfűrésszel nyesni az ablak alatti fákat. Szóval akár fel is kelhettünk, hogy neki induljunk az első napnak.

A terv az volt, hogy Ljubjana - Kranj -Bled - Gozd Martuljek (Kranjska Gora)

Simán ment is, jó kis út volt, összesítve:

Táv: 95.02km, Mozgási idő: 4:46:30, Emelkedés: 1,095m

Az út végig szuper volt, az időjárás kegyes. Volt egy vicces híd is - ahol persze tolni kellett a biciklit, de hatalmas élmény volt az azért :).

Kranjban aztán késői tízórai / nagyon korai ebéd szerűséget fogyasztottunk - apa/fia megbuggyant és kikérte a 10 féle csokival készülő csupacsoki töltött palacsintát - egyik sem tudta megenni :D

Aztán a Bledi tóig is jó minőségű út vezetett végig - Kranjban összeszedtünk egy Észak-Macedóniából származó srácot, aki térkép, és bármilyen előzetes terv nélkül akart eltekerni Bledig - Ljubljanából. Jött velünk, így odatalált :), gond nélkül hozta a tempót. Egy lánc leugrás volt az egyetlen izgalmasnak tűnő esemény az úton. A táj persze már itt is gyönyörű.

Bledbe érve elköszöntünk az alkalmi útitársunktól, született pár jó kép -  a tó piszok jól néz ki...

Aztán a tóban csobbantunk egy jót (Csaba persze nem, így a túrán, ahova nem jött el, vagy kihagyott valamit, máris fogalommá vált, hogy "Elbledezte" )

További szakaszon, ahogy haladtunk felfelé egyre hűvösebb lett, az út végig elég jó volt -igaz már nem tökéletes bicikli út, csak jó minőségű aszfalt, és néhol felfestett útszéli rész a bicikliknek.

Aztán Jesenicénél volt a régi Millenniumi vasút végpontjánál egy öreg mozdony kiállítás - ezért Máté nagyon odavolt, úgyhogy el is töltöttünk vagy egy órát a rozsdás ősöreg vasak között...

A maradék szakasz néhol nedves volt, nem rég eshetett az eső - valószínűleg nagy szerencse, hogy megálltunk vonatokat nézegetni, különben esőben tekerhettünk volna... Onnan aztán újra végig bicikli úton tekertünk - ez már eddig több mint ami Magyarországon összesen létezik (mármint jó minőségű bicikli út - a szakadt ösvények, 20 éve gyökerek széjjel tépték utak nem érnek).

A túra végén a szállásunk nagyon jó volt, két kétágyas szobát foglaltunk, reggeli és vacsora, az egyik szobához még szauna is járt - szóval szuper kényeztetés a másnapi Mangart előtt...

Első napi strava link:

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon