Norvég túra alternatív terv - hosszabb út, több élmény

Legyünk hosszan úton!




Júli 14.

Laerdal - Fjellstova 

https://maps.app.goo.gl/Ry67FTf2MH7DiUZq8

326 km

Laerdalből alagút visz tovább, utána jobbra kell kanyarodni Ardalstangen felé.

Itt is végig a Sognefjord partján halad az út. Ovre Ardaltól térünk rá a Sognefjellet panoráma útra.


https://www.nasjonaleturistveger.no/en/routes/sognefjellet/

Fossbergomnál kell balra kanyarodni a 15-ös útra. 

29km után ha akarunk fel lehet autózni a Dalsnibba hegycsúcsra - autóval a végéig gond nélkül megközelíthető.


https://maps.app.goo.gl/YqtAKK4WZEPdakcD9

Dalsnibba jó kilátást kínál, ezért népszerű turisztikai célpont. A Dalsnibbát gyakran még nyáron is hó borítja. A 63-as norvég megyei út a hegy déli oldalán halad végig, és erről az útról a Geiranger Skysslag tulajdonában lévő és általa üzemeltetett Nibbevegen nevű fizetős magánút vezet fel a Dalsnibba csúcsára, amely Geirangertől mintegy 21 km távolságra van.

A Geiranger - From Fjord to Summit futó- és kerékpárverseny Geiranger faluból indul és a Dalsnibba csúcsán ér véget.


A következő megálló Flydalsjuvet kilátó, ami a Geiranger fjordra néz

https://www.nasjonaleturistveger.no/en/routes/geiranger--trollstigen/flydalsjuvet/


Ez a pihenőhely a Geirangerfjord belső végénél, a meredek hegyoldal közelében fekszik, és egyike a fjordra nyíló látványos kilátást nyújtó számos helynek. Innen látható az 1502 méter magas Laushornet csúcs és az 1629 méteres Eidshornet csúcs. A kiszolgáló épület és az információs pont építéséhez évszázados fa anyagot használtak fel. A Flydalsjuvet-szurdok kilátóját úgy alakították ki, hogy a felső és az alsó szintet egy sétány köti össze.


Geirangen után továbbhaladva Ørnevegen a neve annak a tizenegy hajtűkanyarnak, amely a Geirangerből Eidsdal felé vezető meredek, zöldellő hegyoldalon emelkedik. Ezen megyünk fel, és elérünk Ørnesvingen kilátóhoz.


https://www.nasjonaleturistveger.no/en/routes/geiranger--trollstigen/ornesvingen/

A csúcson található az Ørnesvingen kilátópont, saját vízeséssel. Innen a kilátás Geiranger felé nyílik, át a Geirangerfjordon, a majdnem merőleges hegyoldalakkal, a „Hét nővér” vízesésekkel és a Knivsflå hegyi faluval.

Tovább haladva Eidsalba érünk le, ahol komppal átkelünk a fjord másik oldalára.


Eidsdal Ferjekai

30-45 percenként jár a komp

https://www.fjord1.no/eng/Routes-and-timetables/Moere-og-Romsdal/Eidsdal-Linge?date=14.07.2024


Szállás:

Ørskog, 6240 Sjøholt, Norvégia

Booking foglalás

A szálláson van Tesla Supercharger, szóval este maxra töltjük a kocsit.


Júli 15.

Fjellstova - Trondheim

https://maps.app.goo.gl/FBxSQ4HQF1TSbqf26

313 km


Ezután a Vestnes ferjekai -hoz érkezünk, amivel átkompozunk.

Kis kanyargás után elérünk az Atlanti óceán partjára.

Innen indul az Atlanti út.


https://www.nasjonaleturistveger.no/en/routes/atlanterhavsvegen/


A „tengeren átvezető út” ikonikus élményt nyújt a szigetek és zátonyok között ívelő hidakkal a zord Hustadvika-öböl mentén.


Az Atlanterhavsvegen - az Atlanti-óceáni út - vizuális élményt nyújt, ahogy elegánsan kanyarog szigetről szigetre a hét hídon át. A természet és a modern technika találkozása hozza létre ezt a rendkívül egyedi vezetési élményt.


Az út a partvidék termékeny kultúrájából a mocsárvidéken át a puszta sziklákig vezet az időjárás által sújtott, nyitott Hustadvika-öböl mentén. Szánjon időt arra, hogy innen nézze, ahogy a nap eltűnik a horizont alatt. Az Atlanterhavsvegen a világ legszebb autóútjaként jellemezték.

Tölteni Kristiansund után az Aspoya superchargernél lehet.

Az út végén érünk el Trondheimbe.


Hajó túra:

https://www.trondheimbyboat.com/


A települést 997-ben alapították kereskedelmi állomásként, és a viking kortól 1217-ig Norvégia fővárosaként szolgált. A város 1152-től 1537-ig a nidarosi katolikus érsekség székhelye volt; ezután a nidarosi lutheránus egyházmegye székhelye lett és maradt, és itt található a nidarosi katedrális.  A jelenlegi önkormányzat 1964-ben alakult, amikor Trondheim egyesült Bynesettel, Leinstranddal, Strindával és Tillerrel, és tovább bővült 2020. január 1-jén, amikor Trondheim egyesült Klæbuval.


Trondheim éghajlata az északi szélességhez képest enyhe, ami mérsékelt nyarat és a tengerparti területeken gyakran fagypont feletti telet eredményez. A magasabban fekvő területeken azonban hidegebb és havasabb a mikroklíma.


https://beyondthefjords.com/trondheim/


szállás:

Paul Fjermstads veg 49, Tyholt, Trøndelag 7052, Norvégia

https://www.airbnb.hu/trips/v1/4a36269c-a625-431b-9ef1-b190675680db/ro/RESERVATION2_CHECKIN/HMF9DDC8ZE

Tölteni lehet:

Trondheim Supercharger, Lade Arena

8 Haakon VIIs gate

7041 Trondheim



Júli 16.

Trondheim - Bodo

https://maps.app.goo.gl/4cnniAtgcFe8p7dz9

691 km


Az út mellett KV megállóra lehet az első 180 kilométeren 6 superchargert találni. 

371 km után Mosjoen egy nagyobb kisváros, ahol van minden is, supercharger és vagy tíz étterem, úgy gondolom itt megállhatunk. A városka épp 100km-re van délre az északi sarkkörtől.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mosj%C3%B8en

Látnivalók:

-Sjøgata, egy történelmi és festői utca, ahol Észak-Norvégia legnagyobb koncentrációja található 19. századi faépületeknek.

-Az 1794-ben alapított Fru Haugans Hotel, amely ma Észak-Norvégia legrégebbi szállodája.

-Dolstad templom, amelyet 1735-ben alapítottak.

-A Városi Park, amelyet 1900 körül hoztak létre, és Norvégia egyik legszebb közparkjának tartják.


Ezután jön Mo-i-Rana, ( https://en.wikipedia.org/wiki/Mo_i_Rana ) mint kicsit nagyobb hely, utána pedig az északi sarkkör. Azon áthaladva pedig eljutunk Bodo-ba.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bod%C3%B8

Észak felé itt végződik a vasút, innen vonat nem megy északabbra. (Narvik vasúti végpont a svéd vasérc szállítása miatt, de az a svéd vasutak által van üzemeltetve)

Bodoban van az egyik legnagyobb légi múzeum https://en.wikipedia.org/wiki/Norwegian_Aviation_Museum , ez lehet csak engem érdekel, de azért lehet rá veszem kiccsaládot is...

Bodo legrégebbi templomát 1240-ben építették.

Nemzeti parkokat és az északi sarkkört keresztezzük - hosszú az út.

Szállás Bodoban:

Bamseveien 41, 8029 Bodø, Norvégia

booking


Júli 17.

Bodo - Lodingen

Először is át kell kompozni Moskenesbe, onnan indul a Lofoten út.

https://www.torghatten.no/en/our-routes/find-departures?from=NSR%3AStopPlace%3A49735&to=NSR%3AStopPlace%3A47301&date=2024-07-17

Elektromos autóval 394 NOK, embereknek ingyenes. 3 és fél óra az út, szóval jó lenne a reggel 7kor induló kompot elcsípni, de ha csak a 10 órással megyünk, hát akkor se lesz nagy gond - erre a napra nem terveztem hosszú autóutat...


https://maps.app.goo.gl/7iXQHLKyjp9TeEscA

224 km

https://en.wikipedia.org/wiki/Lofoten

Nagyon szép, és érdekes félsziget, még fehér homokos partja is van ( Skagsanden beach ), a tenger akár 17 fokra is melegedhet nyáron, de még télen se megy fagypont közelébe soha.

Itt lehet enni, inni, és pancsolni kicsit: https://www.lofotenbeachcamp.no/foodmenu - mondjuk a lábam tuti beleteszem a vízbe....

Lofotenen végig autózás. Közben Lodingenben szállás. 

Lodingen szállás

Rådhusvegen 18, 8410 Lødingen, Norvégia

https://en.wikipedia.org/wiki/L%C3%B8dingen


Júli 18.

Lodingen - Mo-I-Rana

https://maps.app.goo.gl/mcmoTvDig6FHjJWa6

365 km

Kompozás Lodingenből, majd 340 km délnek Mo-I-Rana-ig.

Első lehetséges megálló a Innhavet supercharger, 70 kilométerrel az elindulás után kaphat Évi egy KVt.


Három nemzeti park mellett haladunk dél felé, egy nagyobbacskán keresztül is autózunk:

Saltfjellet-Svartisen Nemzeti Park

A végcél a napra Mo-I-Rana, nem túl nagy város, idemásolom a korábbi bejegyzést róla:

Ezután jön Mo-i-Rana, ( https://en.wikipedia.org/wiki/Mo_i_Rana ) mint kicsit nagyobb hely, utána pedig az északi sarkkör. Azon áthaladva pedig eljutunk Bodo-ba.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bod%C3%B8

Észak felé itt végződik a vasút, innen vonat nem megy északabbra. (Narvik vasúti végpont a svéd vasérc szállítása miatt, de az a svéd vasutak által van üzemeltetve)

Ott megszállunk a Clarion Collection Hotel Helma-ban.

Booking


Júli 19.

Mo-I-Rana - Trondheim

https://maps.app.goo.gl/Z9GmJcVMvWGoSYuk9

471 km

Az út elején beérünk az Okstindan natur- og kulturparkba - mindenféle történelmi foglalkozásokat, túrákat és helyeket mutatnak meg, egy jó nagy területen.

Ezután átérünk a Vefsna Regionalpark, majd a Lomsdal-Visten nasjonalparkon keresztül vezet az út.


Szállás:

Clarion Collection Hotel Grand Olav

Booking


Júli 20.

Trondheim - Oslo Airport

https://maps.app.goo.gl/QXxtJmp7437TX4LF8

457 km


Az út során megint vagy öt nemzeti, regionális vagy kulturparkon haladunk keresztül. Norvégia legnagyobb  tava és Lillehammer is útba esik.

Erre a napra még keresni kell valami érdekes látnivalót...


Szállás:

Park Inn by Radisson Oslo Airport Hotel West

Booking



Júli 21. 

hajnalban repülős


Összes út:

kb 3710 km


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

4000km, elektromos autóval, 11 nap alatt?

Norvég autós körtúra tervezés